بسته بهداشتی رایگان برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا از سوی مرکز خدمات اجتماعی شهرداری منطقه 18 بین کودکان کار و خانواده‌های آنها توزیع می شود

گرمخانه


همشهری آنلاین- مریم قاسمی: مدیر مرکز رفاه و خدمات اجتماعی شهرداری منطقه ۱۸ درباره راه های انتقال این بیماری می گوید:« ویروس کرونا بیشتر با دست دادن، بغل کردن و لمس سطوح منتقل می شود. بیشتر در اماکن عمومی حضور دارند و برای کسب و کار با افراد زیادی طی روز ارتباط می‌گیرند، بر این اساس آموزش آنها و خانواده های‌شان در اولویت برنامه های‌ ما قرار دارد. »

«حسین هوشمندی» ادامه می دهد:«کودکان کار و آسیب دیده اجتماعی به دلیل فقر مالی، شرایط و محیط زندگی ممکن است نتوانند از امکانات دارویی و درمانی استفاده کنند به همین دلیل بهتر است به آنها توجه جدی تری شود. »

وی می افزاید:« در منطقه ما مرکز «پرتو» ویژه نگهداری کودکان کار، بیش از۷۰ عضو  دارد و سعی  کرده ایم به آنها خدمات گوناگونی ارائه دهیم که از جمله آن می‌توان به برگزاری کارگاه های آموزشی رایگان ویژه کودکان و والدین آنها و ارائه پک بهداشتی شامل؛ دستکش، ماسک و الکل اشاره کرد. »

 هوشمندی با بیان این مطلب می افزاید:« تلاش می کنیم به همه افراد آسیب پذیر منطقه خدماتی در این زمینه ارائه کنیم، مثلا تنها گرمخانه شبانه‌روزی منطقه که میزبان افراد آسیب دیده است مرتب ضد عفونی می شود و هر فردی که وارد مددسرا می‌شود اگر علائم سرماخوردگی، سرفه مداوم و تب شدید داشته باشد با هماهنگی با عوامل اور‍ژانس بیمارستان شهدای یافت آباد به سرعت آزمایش‌های لازم روی آنها انجام و در صورت نیاز برای درمان به بیمارستان منتقل می‌شود. »

کد خبر 487295
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha